Marktonderzoeksbureau Frost & Sullivan heeft de European New Product Innovation Award uitgereikt aan de Nederlandse Business Lease Group. Reden daarvoor was onder meer dat het leasebedrijf zich inzet voor het verkleinen van het wagenpark van klanten.

Tien autoleasemaatschappijen werden door Frost & Sullivan onderzocht. Het rapport van het onafhankelijke marktonderzoeksbureau uit Texas geeft aan  dat Business Lease bewezen heeft  belangrijke uitdagingen in de markt te kunnen benoemen en daarop producten en service af te stemmen. Daarmee is het bedrijf in staat de behoeftes van de klant goed te analyseren en te  interpreteren. Business Lease scoort op vijf criteria beter dan de andere onderzochte leasemaatschappijen.

De prijs werd in Londen in ontvangst genomen door Stijn Otten van Business Lease Group. Hij ziet het winnen van de award als bevestiging dat zijn bedrijf op de goede weg is om de ambitie waar te maken. Business Lease wil in 2018 het meest innovatieve autoleasebedrijf in Europa zijn. Otten geeft toe dat het tegenstrijdig lijkt dat de leasemaatschappij het wagenpark van klanten wil verkleinen. Weliswaar worden de inkomsten per klant minder door het aantal auto’s, uiteindelijk levert de aanpak meer nieuwe klanten op die op andere manieren bediend kunnen worden. De promotie van elektrische auto’s is daarbij een speerpunt.

Vergelijkbare artikelen