Na Centraal Beheer heeft nu ook autoverzekeraar Allsecur een eigen pechhulp in het leven geroepen. Via een gratis app kan snel en makkelijk hulp gevraagd worden bij autopech langs de weg. En alleen die hulp moet afgerekend worden.

Veel mensen die een abonnement hebben op een pechhulpdienst maken zelden gebruik van de service. Dat blijkt uit onderzoek die Allsecur liet uitvoeren door GfK onder autobezitters. Maar liefst 74 procent van de ondervraagden had een abonnement op een pechhulpdienst, waar gemiddeld slechts eens in de vijf jaar gebruik van gemaakt hoefde te worden. In sommige gevallen, 23 procent, was er zelfs nog nooit aanspraak gemaakt op de service.

Met de pechhulp on demand kan hulp ingeroepen worden op het moment dat er feitelijk sprake is van pech onderweg. De gratis app daarvoor is beschikbaar voor Android en iOS. Een abonnement is niet meer nodig. Bij het inschakelen van de hulpdienst is een telefoonnummer, naam en kenteken nodig. Het maakt daarbij ook niet uit of de pechauto in eigen bezit is of geleend. Alleen het gebruik van de pechhulpservice op het moment dat er daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt moet betaald worden. Volgens Allsecur hebben consumenten behoefte aan een dergelijke service, die kostenbesparend kan werken.

Vergelijkbare artikelen