In Leeuwarden is deze week een pop-up store geopend door Bourguignon. Behalve een autocheck of aircoservice kunnen klanten ook terecht voor alles rondom private lease van auto’s. Het bedrijf speelt daarmee in op de groeiende vraag naar privélease-contracten.

De Volkswagen en Audi dealer die ook auto’s leaset en verhuurt, merkte dat automobilisten steeds vaker voor private lease kiezen. Vorig jaar voegde het bedrijf dan ook de lease- en verhuuractiviteiten samen. Het bedrijf wil met de tijdelijke winkel vooral meer naamsbekendheid krijgen en hoopt een database te kunnen opbouwen. De pop-up store in het voormalige pand van Kwikfit in het winkelgebied De Centrale in Leeuwarden biedt mensen de kans om laagdrempelig kennis te maken met mobiliteit. Een afspraak maken is niet nodig, iedereen kan zeven dagen per week in de tijdelijke winkel terecht. Bourguignon denkt met de pop-up winkel in te spelen op de behoefte van de klanten, die het vaak druk en dus weinig tijd heeft. Naast informatie over het leasen van een auto en het afsluiten van een leasecontract kan men ook terecht voor een autocheck, een onderhoudsbeurt voor de airco of onderhoudsmiddelen voor de auto.

Het fenomeen pop-up store wordt ook vaak door autofabrikanten gebruikt om hun bolides te presenteren. Onlangs opende Hyundai een tijdelijke store in Amsterdam ter promotie van de Ioniq en startte Porsche een winkel in Den Bosch. De pop-up winkel van Bourguignon zal minimaal drie maanden geopend zijn.

Vergelijkbare artikelen